معیارهای اختصاصی
|
1. سابقه اجرایی خصوصا در سمت رییس دانشگاه، معاون دانشگاه، مشاور و مدیران ارشد واحدهای تابعه دانشگاه
|
2. وابستگی سازمانی به یکی از مراکز علمی، تحقیقاتی، آموزشی و فناوری از قبیل دانشگاهها، مراکز تحقیقاتی و پژوهشی، مراکز آموزش عالی اعم از دولتی یا خصوصی
|
3. دارا بودن مدرک تحصیلی حداقل لیسانس جهت اشتغال در بخشهای پشتیبانی و ترجیحا مقاطع تحصیلی بالاتر جهت عضویت پیوسته در بخشهای علمی
|
4. تحصیل در رشته های علوم پایه پزشکی، علوم پزشکی و یا سایر رشته های فرابخشی حوزه سلامت و پایه حسب نیاز
|
5. دارا بودن سابقه فعالیت های آموزشی، پژوهشی، اجرایی، بالینی در مراکز معتبر و مورد تایید وزارت بهداشت و دانشگاه های علوم پزشکی
|
6. توانایی و سابقه برگزاری جلسات، کارگاه ها و سمینار های آموزشی و انجام کارها به صورت تیمی و گروهی
|
7. برخورداری از مهارت های ارتباطی(کلامی، شنیداری و گفتاری) و قدرت استدلال و تحلیل
|
8. آشنایی و تسلط به فرآیندهای مدیریت کیفیت فراگیر از جمله TQM ، تعالی سازمانی، مهندسی مجدد فرایندها،EFQM و ...
|
9. دارا بودن سابقه (حداقل یک مورد)پیاده سازی تکنیک های نوین مدیریتی از جمله REENGEERING, TQM, EFQM, FMEA, FISH BONE PROBLEM SLOVING
|
10. دارا بودن سابق تدریس در مراکز آموزش عالی و دانشگاهها
|
11. آشنایی و تسلط به فنون مختلف و شیوه های حوزه علم روش تحقیق و نیز تحلیل سیستمی
|
12. آشنایی با علوم آینده پژوهی و آینده نگاری و بهره گیری از شیوه های مذکور در پژوهش های انجام شده
|
13. توانایی برنامه ریزی استراتژیک و عملیاتی و سابقه انجام آن در سازمان های مرتبط
|
14. توانایی تحلیل و مساله یابی، روش یابی حل مساله، فرضیه دهی، آزمون و انجام قضاوت در مورد مسائل
|
15. آشنایی با مسائل و چالش های عمده نظام سلامت کشور و توانایی مقایسه و تطبیق نظام سلامت کشور با سایر کشورها
|
16. آشنایی با علم اقتصاد سلامت و فنون ارزشیابی اقتصادی فعالیت ها به ویژه در حوزه سلامت وتوانایی ارائه تحلیل اقتصادی از مسائل حوزه سلامت
|
17. آشنایی با علم رفتار سازمانی به ویژه فراگرد خلاقیت و نوآوری (ادراک، الهام، پرورش، خلق و نوآوری)
|
18. دارا بودن نگرش و دید کلان به مسائل و چالش های فرآروی نظام سلامت کشور و توان تحلیل و تفکر آینده نگر
|
19. مهارت در فنون تحریری و ویراستاری، آیین نامه نویسی و مقاله نویسی، ترجمه متون
|
20. آشنایی یا مهارت در فناوری ارتباطات و اطلاع رسانی IT به ویژه در حوزه سلامت
|
21. آشنایی با علوم رفتاری، جامعه شناختی و روانشناختی به ویژه در حوزه سازمانی
|
22. ................................................................
|
معیارهای عمومی
|
1. دارای روحیه تعامل، همفکری، انضباط، تیم گرایی و تساهل در برقراری ارتباطات
|
2. عدم اشتهار به سوگیریهای جدی تشکیلاتی و جناحی (در موارد عضویت پیوسته در بخشهای حساس)
|
3. عدم اشتهار به تخلفات و رفتارهای سازمانی غیرمتعارف
|
4. عدم وجود تخلفات عمدی و بارز سازمانی و پرونده های انتظامی قطعی شده
|
5. امانتداری و حفظ محرمانگی اطلاعات نسبت به محتوای جلسات و نیز مستندات در دسترس
|
6. ..........................................................................................
|